Pobyt hosta

Ubytovanému hostu se poskytují různorodé služby. Jde o služby obsažené v ceně ubytování a další služby podle jeho přání. K základním službám patří udržování čistoty v pronajatém pokoji a přilehlých prostorách v souladu s hygienickými zásadami a předpisy. Placené služby jsou poskytovány za úhradu v hotovosti, případně na úvěr na základě Bonu. Každý bon má host podepsat. Pracovník předává bon do pokladny, kde se jednotlivé položky chronologicky zaznamenávají do hotelového deníku, případně na osobní účet hosta.

Pobyt hosta zajišťuje zejména pokojská a pomocná pokojská, která každodenně zapisuje do hlášení (raportky) skutečně obsazené pokoje i zjištěné chyby a nedostatky. Raportku předává hotelové hospodyni. Práci při úklidu pokoje si organizuje na základě zjištěných informací. V průběhu dne přijímá hlášení z recepce o změnách přípravy pokojů a další dispozice.

Hotelový klíč slouží i jako informátor o pohybu hosta. Přívěsek na klíče by měl být dostatečně velký na to, aby host nezapomněl klíč vrátit a aby ho nemohl nosit v kapse. Kromě klíče pro hosta se používá více druhů klíčů:

  • Skupinový, kterým může pokojská otevřít dveře svého rajónu,
  • Hlavní, kterým může hotelová hospodyně otevřít všechny dveře na patře, resp. pokojská v noční službě,
  • Generální, který má ředitel.

Prosperující hotely si dávají instalovat zámky, které lze otevřít plastikovými nebo magnetickými kartami.